BMW boekt lagere winst in tweede kwartaal

BMW Group heeft in het tweede kwartaal van 2013 in omzet opnieuw beter gepresteerd dan in dezelfde periode van vorig jaar. De winst daalde echter met negen procent

Dat maakte BMW Group bekend. De omzet steeg met bijna twee procent tot een nieuw record van 19,5 miljard euro. De nettowinst groeide met negen procent tot 1,4 miljard euro.  Maar de winst voor rente en belastingen (ebit)  kwam met 2,1 miljard euro negen procent lager uit door investeringen in nieuwe technologieën, door hogere personeelskosten en door toenemende concurrentie 2,1 miljard euro.  De verkopen van auto’s van het merk BMW namen in Q2 wereldwijd met ruim acht procent toe maar er werden een procent minder Mini’s verkocht dan in Q2 van 2012. De verkoop van Rolls-Royces  bleef gelijk en de omzet de afdeling motorfietsen (BMW en Husqvarna) groeide met bijna zestien procent.

Ceo Norbert Reithofer van BMW Group, sprak van een sterk kwartaal  ‘ondanks de tegenwind op veel Europese automarkten’. Het bedrijf verwacht dat de marktomstandigheden in West-Europa moeilijk zullen blijven maar het management houdt vast aan de doelen voor 2013. Dat gaat onder meer uit van een verdere groei van de omzet en een brutowinst die vergelijkbaar is met die van vorig jaar. (bron:  BMW/RTL-Z)

Stem mee op de poll op de homepage van deze website: De BMW i3 wordt een succes

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

BMW boekt lagere winst in tweede kwartaal - Automobielmanagement.nl

BMW boekt lagere winst in tweede kwartaal

BMW Group heeft in het tweede kwartaal van 2013 in omzet opnieuw beter gepresteerd dan in dezelfde periode van vorig jaar. De winst daalde echter met negen procent

Dat maakte BMW Group bekend. De omzet steeg met bijna twee procent tot een nieuw record van 19,5 miljard euro. De nettowinst groeide met negen procent tot 1,4 miljard euro.  Maar de winst voor rente en belastingen (ebit)  kwam met 2,1 miljard euro negen procent lager uit door investeringen in nieuwe technologieën, door hogere personeelskosten en door toenemende concurrentie 2,1 miljard euro.  De verkopen van auto’s van het merk BMW namen in Q2 wereldwijd met ruim acht procent toe maar er werden een procent minder Mini’s verkocht dan in Q2 van 2012. De verkoop van Rolls-Royces  bleef gelijk en de omzet de afdeling motorfietsen (BMW en Husqvarna) groeide met bijna zestien procent.

Ceo Norbert Reithofer van BMW Group, sprak van een sterk kwartaal  ‘ondanks de tegenwind op veel Europese automarkten’. Het bedrijf verwacht dat de marktomstandigheden in West-Europa moeilijk zullen blijven maar het management houdt vast aan de doelen voor 2013. Dat gaat onder meer uit van een verdere groei van de omzet en een brutowinst die vergelijkbaar is met die van vorig jaar. (bron:  BMW/RTL-Z)

Stem mee op de poll op de homepage van deze website: De BMW i3 wordt een succes

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding