"Tegen het jaar 2016 zal ons dat lukken", zegt Neumann in een interview met auto motor und sport. Neumann is tevreden met het feit dat Opel op het moment niet nog meer marktaandeel verliest (in Nederland overigens wel).  "Dat hebben we gestopt. Het is ons als enige merk uit de topvijf gelukt ons marktaandeel te stabiliseren. In Duitsland hebben we zelfs aandeel gewonnen." In Duitsland is het marktaandeel van Opel na zeven maanden 7,1 procent. Neumann denkt dat de markt niet nog verder achteruit gaat, hij verwacht een licht positieve ontwikkeling.

Opel kan profiteren van de aanhoudende vraag naar de Adam en de Mokka. Momenteel zou men 110 duizend bestellingen voor de Mokka hebben – vanaf eind 2014 wordt die ook in Spanje gebouwd. Van de Adam heeft Opel veertigduizend bestellingen. Neumann wil van de Adam een modelfamilie maken. "Hij zal geen nichemodel blijven." De volgende variant ervan komt in 2014 op de markt en Opel oriënteert zich bij de samenstelling van het aanbod op Mini.  Bij de Zafira zullen grote veranderingen komen. De huidige is best groot, het is een geweldige auto die zijn geld waard is. Maar voor veel klanten is hij niet meer zo gemakkelijk te betalen. De opvolger wordt kleiner zodat hij precies in het segment valt waar het volume zit." Optisch zou de nieuwe Zafira  een iets crossover-achtigs moeten worden. "Een iets kleinere chique auto." (bron: auto motor und sport)