Mercedes komt met webwinkel

Autofabrikant Mercedes opent in de komende maanden een webwinkel met ‘een breed aanbod’.

Een exacte openingsdatum staat nog niet vast, maar het aanbod is nu wel duidelijk. Automobilwoche verneemt uit eerste hand dat Mercedes voorgeconfigureerde wagens uit de A- en B-serie in de schappen legt en de luxere CLA-serie. Op latere datum zal het aanbod worden aangevuld met een volumemodel, vermoedelijk de C-klasse. Ook wordt gesproken over opname van een zogenaamde ‘brand shaper’ zoals bijvoorbeeld de CLS Shooting Brake.

Anders dan BMW bevat de autowebshop niet een enkele auto voor een klein publiek (elektrisch zoals i3), maar een vrij breed assortiment. De ‘maar’ is, dat de webwinkel vooralsnog enkel voor het Duitse publiek beschikbaar wordt.

Daimler wil komende jaren het aantal dealers terugbrengen maar het aantal fysieke winkels in de stadscentra verdubbelen. Dat tekent het veranderende distributie- en marketingmodel dat autofabrikanten mondjesmaat beginnen te omarmen. Fysieke showrooms worden geplaatst in drukke centra met de bedoeling een sfeer c.q. merkbeleving rondom een auto te vormen. Wie al die rompslomp niet wenst, kan direct via internet zijn auto kopen.

Bron: Automobilwoche/Emerce

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Mercedes komt met webwinkel - Automobielmanagement.nl

Mercedes komt met webwinkel

Autofabrikant Mercedes opent in de komende maanden een webwinkel met ‘een breed aanbod’.

Een exacte openingsdatum staat nog niet vast, maar het aanbod is nu wel duidelijk. Automobilwoche verneemt uit eerste hand dat Mercedes voorgeconfigureerde wagens uit de A- en B-serie in de schappen legt en de luxere CLA-serie. Op latere datum zal het aanbod worden aangevuld met een volumemodel, vermoedelijk de C-klasse. Ook wordt gesproken over opname van een zogenaamde ‘brand shaper’ zoals bijvoorbeeld de CLS Shooting Brake.

Anders dan BMW bevat de autowebshop niet een enkele auto voor een klein publiek (elektrisch zoals i3), maar een vrij breed assortiment. De ‘maar’ is, dat de webwinkel vooralsnog enkel voor het Duitse publiek beschikbaar wordt.

Daimler wil komende jaren het aantal dealers terugbrengen maar het aantal fysieke winkels in de stadscentra verdubbelen. Dat tekent het veranderende distributie- en marketingmodel dat autofabrikanten mondjesmaat beginnen te omarmen. Fysieke showrooms worden geplaatst in drukke centra met de bedoeling een sfeer c.q. merkbeleving rondom een auto te vormen. Wie al die rompslomp niet wenst, kan direct via internet zijn auto kopen.

Bron: Automobilwoche/Emerce

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding