Staatssteun voor ontwikkeling dieselhybride Renault

Renault krijgt staatssteun voor de ontwikkeling van een nieuwe dieselhybridemotor voor bestelauto’s. De Franse overheid heeft ruim twintig miljoen euro beschikbaar gesteld. De dieselhybride is bedoeld voor de Renault Trafic en de Master.

De financiële steun is goedgekeurd door de Europese Commissie. Het totaalbedrag bestaat voor 3,8 miljoen euro uit subsidies, 3,4 miljoen is voor ‘industrieel onderzoek’ en 13,1 miljoen voor ‘experimentele ontwikkeling’. "Deze vorm van staatssteun is volledig in lijn met de Europese regels. Het dieselverbruik wordt door de hybride technologie aanzienlijk verminderd en deze financiële impuls leidt niet tot oneerlijke concurrentie", stelt de Commissie in een reactie.

Het is de derde keer dat de Europese Commissie staatssteun voor de ontwikkeling van hybride motoren goedkeurt. PSA Peugeot Citroën en Valeo ontvingen eerder financiële ondersteuning. Renault is de eerste fabrikant die zich met de hybridetechniek voornamelijk richt op bedrijfsauto’s. (bron: ZERauto)

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Staatssteun voor ontwikkeling dieselhybride Renault - Automobielmanagement.nl

Staatssteun voor ontwikkeling dieselhybride Renault

Renault krijgt staatssteun voor de ontwikkeling van een nieuwe dieselhybridemotor voor bestelauto’s. De Franse overheid heeft ruim twintig miljoen euro beschikbaar gesteld. De dieselhybride is bedoeld voor de Renault Trafic en de Master.

De financiële steun is goedgekeurd door de Europese Commissie. Het totaalbedrag bestaat voor 3,8 miljoen euro uit subsidies, 3,4 miljoen is voor ‘industrieel onderzoek’ en 13,1 miljoen voor ‘experimentele ontwikkeling’. "Deze vorm van staatssteun is volledig in lijn met de Europese regels. Het dieselverbruik wordt door de hybride technologie aanzienlijk verminderd en deze financiële impuls leidt niet tot oneerlijke concurrentie", stelt de Commissie in een reactie.

Het is de derde keer dat de Europese Commissie staatssteun voor de ontwikkeling van hybride motoren goedkeurt. PSA Peugeot Citroën en Valeo ontvingen eerder financiële ondersteuning. Renault is de eerste fabrikant die zich met de hybridetechniek voornamelijk richt op bedrijfsauto’s. (bron: ZERauto)

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding