Dat meldt Produktion.de. Op het moment zouden al tussen de acht- en negenduizend bestellingen binnen zijn. De productie zal zowel dit jaar als volgend jaar volledig uitverkocht zijn, zei de cfo in de omgeving van de internationale persintroductie in en rond Amsterdam. "Het ziet er op het moment zo goed uit dat we erover denken verder in de productie te investeren."  Eichiner denkt dat er een groot potentieel voor elektromobiliteit is, nadat de e-auto eerst de hemel in werd geprezen en naderhand ook alweer bijna dood werd verklaard.  Volgens de topman is de vraag naar e-auto’s in de VS en Japan en Nederland al goed.  In China en Duitsland moet eerst nog aan de nodige randvoorwaarden worden voldaan, zoals de opzet van een infrastructuur.  

BMW rekent op een stimulans van de elektromobiliteit als de emissie-eisen verder verscherpen (wat overigens door Duitsland momenteel op de lange baan wordt geschoven).  Ceo Norbert Reithofer zei onlangs in een interview dat hij verwacht dat de wereldwijde markt voor elektrische auto’s dit jaar 150 duizend stuks groot is, terwijl eerder nog werd uitgegaan van 90 duizend. Van die groei wil BMW profiteren en zal in de komende jaren daarom steeds meer auto’s brengen met een vorm van geëlektrificeerde aandrijving – met name dus hybriden.  BMW pomp daarom als grootste premiumfabrikant enorme bedragen in de verdere ontwikkeling van de techniek.

De i3 wordt geassembleerd in de BMW-fabriek in Leipzig. (bron: Produktion.de)