Maar het hoofdkantoor in Göteborg nuanceert dat: de assemblagelijn voor middelgrote trucks in België gaat in elk geval dicht en dat heeft gevolgen voor tweehonderd mensen. zo meldt de website van De Tijd. Het plan dat Volvo Group aankondigde, bestaat uit drie ingrepen. De eerste betreft een interne Zweedse operatie maar de tweede is belangrijker. Want in de hoofdfabriek van Göteborg wordt de assemblage van zware trucks geconcentreerd op één lijn en  één assemblagelijn gaat dicht. Het deel van de productie dat Göteborg dan niet meer kan verwerken, wordt vervolgens doorgeschoven naar Gent die zijn enige assemblagelijn dan beter zal kunnen benutten. Minder positief voor Gent is dat Göteborg voor de assemblage van middelgrote trucks kiest voor een concentratie in het Franse Blainville. Ten koste van Gent dus, dat zijn assemblagelijn voor dat type vrachtwagen verliest.

Maar Volvo Trucks in Gent plant, behalve de uitbreiding van zijn rol in het segment heavy trucks, nieuwe activiteiten. De fittingdivisie zal voortaan ook werken voor Blainville (fitting is het monteren van banden op velgen). Zo wordt elke fabriek nog meer specialist: Gent voor de zware vrachtwagens, Blainville voor de medium trucks.

Volvo Trucks is een onderdeel van de Zweedse Volvo Group dat behalve vrachtwagens ook bussen bouwt, bouwmaterieel en motoren voor maritieme en industriële toepassingen. De groep heeft 115 duizend mensen aan het werk in negentien landen en is niet te verwarren met Volvo Cars.