Dit jaar moeten er 370.000 exemplaren van de goedkope SUV van de band rollen, bijna 80.000 meer dan in 2012, om aan de voortdurend aanhoudende vraag te voldoen. De Duster is daarmee ook het meest verkochte model binnen de Renault-stal, op afstand gevolgd door de Clio IV waarvan er dit jaar naar verwachting rond de 300.000 worden gebouwd. 

Sinds de introductie in 2010 zijn er al 823.000 Dusters verkocht. De helft daarvan gaat de showroom uit als Dacia, onder meer in ons land, Frankrijk zelf en Groot-Brittannië. In dat laatste land, waar geen BPM bestaat, gaat de goedkoopste Duster overigens over de toonbank voor minder dan 10.000 euro terwijl hij in ons land nog altijd 18.000 euro op moet brengen. In Rusland, een sterk groeiende markt voor de groep als geheel, en in Zuid-Amerika, India en andere landen heet de Duster gewoon Renault. Om al die markten te bedienen, wordt het model inmiddels ook gebouwd in vijf fabrieken op drie werelddelen. Binnenkort start de productie in Indonesië, een volgende groeimarkt voor goedkopere auto’s. Opmerkelijk detail: hoewel het instapmodel vooral aantrekkelijk is vanwege de lage prijs, kleden veel kopers hun Duster verder aan waardoor hij al gauw een paar duizend euro duurder uitkomt.