Omzetstijging voor Ferrari

Het sportautomerk uit Maranello verkocht bijna net zoveel auto’s als tijdens de eerste drie kwartalen van 2012. Er werden slechts 3 exemplaren minder aan de man gebracht.

In totaal zijn er sinds januari 2013 wereldwijd 5264 Ferrari’s verkocht. Stabiele verkoopcijfers, terwijl de omzet met 6,7% is gestegen tot een bedrag van 1,711 miljard euro.

In Noord-Amerika werden 8% auto’s meer verkocht sinds de eerste maand, namelijk 1627 eenheden. Ferrari liet weten dat het voor deze markt ook gedurende het laatste kwartaal extra zal blijven produceren om te lange wachtlijsten te voorkomen. In Europa werden de meeste Ferrari’s aan Groot Brittannië geleverd, namelijk 580, wat gelijk is aan een toename van 15%. In Duitsland waren het 520 stuks (-3%) en in Italië slechts 145 stuks, wat meer is dan een halvering ten opzichte van 2012. Dat heeft voornamelijk te maken met de Italiaanse fiscale wetgeving.

In Azië is er groei te zien in het Midden-Oosten met 40% (382 stuks) en +17% in Japan (250 stuks). In China is er door het vorderen van extra belastingen op luxe goederen echter een afname geconstateerd. Daar werden 139 stuks minder verkocht dan in 2012, namelijk 427 exemplaren.

De toename van de inkomsten zijn volgens Luca Cordero di Montezemolo te danken aan een uitgebreid personalisatieprogramma, de restauratie van klassiekers voor verzamelaars en de merkgebonden activiteiten (merchandising etc.). In de VS zal Ferrari een extra restauratiecentrum inrichten. De Ferrari-baas bevestigde overigens opnieuw de investeringen voor komend jaar en de aanstelling van 200 nieuwe werknemers. Tevens wordt er een nieuwe zelfstandige bedrijfstak (Newco) in het leven geroepen, dat zich enkel zal bezighouden met de licensing, retail (+17%), franchising en e-commerce (+18%).

Bron: Ferrari/Autoedizione

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Omzetstijging voor Ferrari - Automobielmanagement.nl

Omzetstijging voor Ferrari

Het sportautomerk uit Maranello verkocht bijna net zoveel auto’s als tijdens de eerste drie kwartalen van 2012. Er werden slechts 3 exemplaren minder aan de man gebracht.

In totaal zijn er sinds januari 2013 wereldwijd 5264 Ferrari’s verkocht. Stabiele verkoopcijfers, terwijl de omzet met 6,7% is gestegen tot een bedrag van 1,711 miljard euro.

In Noord-Amerika werden 8% auto’s meer verkocht sinds de eerste maand, namelijk 1627 eenheden. Ferrari liet weten dat het voor deze markt ook gedurende het laatste kwartaal extra zal blijven produceren om te lange wachtlijsten te voorkomen. In Europa werden de meeste Ferrari’s aan Groot Brittannië geleverd, namelijk 580, wat gelijk is aan een toename van 15%. In Duitsland waren het 520 stuks (-3%) en in Italië slechts 145 stuks, wat meer is dan een halvering ten opzichte van 2012. Dat heeft voornamelijk te maken met de Italiaanse fiscale wetgeving.

In Azië is er groei te zien in het Midden-Oosten met 40% (382 stuks) en +17% in Japan (250 stuks). In China is er door het vorderen van extra belastingen op luxe goederen echter een afname geconstateerd. Daar werden 139 stuks minder verkocht dan in 2012, namelijk 427 exemplaren.

De toename van de inkomsten zijn volgens Luca Cordero di Montezemolo te danken aan een uitgebreid personalisatieprogramma, de restauratie van klassiekers voor verzamelaars en de merkgebonden activiteiten (merchandising etc.). In de VS zal Ferrari een extra restauratiecentrum inrichten. De Ferrari-baas bevestigde overigens opnieuw de investeringen voor komend jaar en de aanstelling van 200 nieuwe werknemers. Tevens wordt er een nieuwe zelfstandige bedrijfstak (Newco) in het leven geroepen, dat zich enkel zal bezighouden met de licensing, retail (+17%), franchising en e-commerce (+18%).

Bron: Ferrari/Autoedizione

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding