Dat meldt autointernationaal.nl. De eerste serie auto’s zijn namelijk bestemd voor de Chinese markt en voor een klein aantal Zweedse klanten. Het is de verwachting dat Europa in 2014 aan de beurt zal zijn. Dat de prioriteit niet bij onze regio ligt, heeft onder meer te maken met de afwezigheid van een dieselvariant. De 9-3 zal in eerste instantie geleverd worden met een turbobenzinemotor van General Motors waar Saab nog een voorraadje van had liggen. In het voorjaar van 2014 krijgt de Zweedse middenklasser een krachtbron van een andere fabrikant. Dan moet ook een elektrische uitvoering zijn intrede doen. Die zal in eerste instantie in de Chinese stad Qingdao (deels eigenaar van NEVS, het nieuwe moederbedrijf achter Saab) in de praktijk getest gaan worden. De nieuwe 9-3 met 2.0 turbobenzinemotor gaat in Zweden omgerekend 37 duizend euro kosten en zal tegen meerprijs leverbaar zijn met automaat. (bron: ANE/autointernationaal)