Voor het autoconcern als geheel kwam de winst 22 procent lager uit op 3,77 miljard dollar. Over het vierde kwartaal lag die winst met 0,9 miljard dollar wel weer op hetzelfde niveau als een jaar eerder. Die lagere winst heeft veel te maken met de bijzondere lasten voor de herstructurering van de activiteiten in Europa en enkele andere werelddelen. Op de belangrijke Amerikaanse thuismarkt kon GM wel een recordwinst van 7,5 miljard dollar realiseren, met name doordat de gunstige automarkt een verhoging van de verkoopprijzen mogelijk maakte. Wat omzet betreft, kwam het autoconcern uit op 155 miljard dollar, een goede twee miljard meer op jaarbasis.
De jaarcijfers waren de eerste onder de nieuwe ceo Mary Barra. Zij stelde daarbij: ‘’De lancering van enkele van de beste auto’s uit onze geschiedenis in combinatie met belangrijke verbeteringen bij de kernactiviteiten hebben geleid tot een solide jaar. De moeilijke beslissingen die we gedurende dat jaar hebben genomen, zullen onze operaties verder versterken. We zitten nu in de uitvoeringsfase en onze focus is geheel en al gericht op het leveren van resultaten op een wereldwijde basis.”