Het operationele inkomen van de bandengigant kwam op 1,6 miljard dollar, een groei met 27 procent. De regio Europa, het Midden-Oosten en Afrika droeg daaraan 298 miljoen bij, 18 procent meer dan een jaar eerder. Goodyear meldt daarbij dat het in dit werelddeel in het nieuw-segment vier procent meer banden wist te verkopen maar dat de omzet aan vervangingsbanden niet of nauwelijks toenam. Op jaarbasis daalde de omzet in de regio ook met rond een half procent. Goodyear herinnert er daarbij aan dat het de fabriek in het Noord-Franse Amiens, waar banden voor personenauto’s en landbouwvoertuigen worden gemaakt, over enkele weken definitief op slot doet.

In de VS gingen de verkopen met twee procent omlaag, wat deels te wijten is aan andere producten dan banden. In het meestal om z’n groei bekend staande Azië zag Goodyear de verkopen met negen procent teruglopen, wat echter geheel toe te schrijven is aan een ongunstige prijsverhouding.

Ook in het vierde kwartaal waren de resultaten uitstekend, reden voor topman Richard J. Kramer om tevreden te zijn: ‘’De cijfers over het vierde kwartaal en over het hele jaar bewijzen dat onze strategie werkt en dat we in staat zijn om een duurzame winstgroei en een sterke vrije kasstroom te realiseren.”