Stijgende lijn prijzen klassiekers en oldtimers

Het mag dan wereldwijd nog steeds een beetje crisis zijn, aan de prijzen van klassieke auto’s en oldtimers is dat niet te zien. Die zijn juist in waarde gestegen, in 2013 zelfs met 8,1 procent.

Dat blijkt uit de zogenaamde oldtimerindex van het Verband der Automobilindustrie (VDA). In 2012 was de stijging maar 4,2 procent. Volgens de VDA was de stijging het sterkst in de tweede helft van 2013. Opvallend is dat ‘youngtimers’ het goed doen in de index die de VDA bijhoudt. De BMW 520i (modelreeks E12)  die van 1972 tot 1981 werd gebouwd, liet de grootste stijging noteren. Op de tweede plaats staat de Mercedes-Benz 300 SL (gullwing ofwel vleugeldeur) en derde plek is voor de BMW 501. De VDA constateert dat er enerzijds zeer hoge prijzen worden betaald voor zeldzame klassiekers, maar dat er ook behoorlijke waardestijgingen valt te noteren bij auto’s onder de 20.000 euro.

Bron: Autointernationaal

Stijgende lijn prijzen klassiekers en oldtimers - Automobielmanagement.nl

Stijgende lijn prijzen klassiekers en oldtimers

Het mag dan wereldwijd nog steeds een beetje crisis zijn, aan de prijzen van klassieke auto’s en oldtimers is dat niet te zien. Die zijn juist in waarde gestegen, in 2013 zelfs met 8,1 procent.

Dat blijkt uit de zogenaamde oldtimerindex van het Verband der Automobilindustrie (VDA). In 2012 was de stijging maar 4,2 procent. Volgens de VDA was de stijging het sterkst in de tweede helft van 2013. Opvallend is dat ‘youngtimers’ het goed doen in de index die de VDA bijhoudt. De BMW 520i (modelreeks E12)  die van 1972 tot 1981 werd gebouwd, liet de grootste stijging noteren. Op de tweede plaats staat de Mercedes-Benz 300 SL (gullwing ofwel vleugeldeur) en derde plek is voor de BMW 501. De VDA constateert dat er enerzijds zeer hoge prijzen worden betaald voor zeldzame klassiekers, maar dat er ook behoorlijke waardestijgingen valt te noteren bij auto’s onder de 20.000 euro.

Bron: Autointernationaal