Tavares: mogelijk meer herstructureringen bij Peugeot

Carlos Tavares, de kersverse topman van Peugeot Citroën, sluit na 2016 verdere herstructureringen binnen het bedrijf niet uit. Dan is de termijn van de gesloten overeenkomsten met de vakbonden verstreken.

Tavares zegt in het Duitse Handelsblatt van 4 maart dat het afhangt van de situatie dan. "In de onderneming is er goed begrip van de zwakke punten. En we weten dat onze toekomst niet fantastisch zal zijn als we die zwakke punten niet oplossen." Tavares (tot voor kort de eerste luitenant van Carlos Ghosn bij Renault) wil in de toekomst gaan werken met de merken  Peugeot en Citroën en met DS als premiummerk. DS is tot dusver een submerk van Citroën maar dat moet zich ontwikkelen tot een premiummerk zoals Audi dat is binnen de Volkswagen Groep. "Audi heeft er dertig jaar voor nodig gehad , wij kunnen het in twintig jaar."  Tegelijkertijd moet het aantal modellen naar beneden. PSA brengt met veel verschillende typen ‘niet de juiste boodschap over naar de klanten’. Marktaandelen en hoge aantallen zijn voor Tavares geen doel op zich. "Die komen vanzelf als je concurrerend bent."
Met het oog op het aandeel van de Franse staat in PSA, zei hij het volgende. "De Franse staat stapt in Peugeot Citroën als een normale investeerder en heeft dezelfde interesses als de andere grote aandeelhouders Dongfeng en Peugeot. De regering wil dat wij waarde creëren." (bron: Handelsblatt)

 

 

 

Tavares: mogelijk meer herstructureringen bij Peugeot - Automobielmanagement.nl

Tavares: mogelijk meer herstructureringen bij Peugeot

Carlos Tavares, de kersverse topman van Peugeot Citroën, sluit na 2016 verdere herstructureringen binnen het bedrijf niet uit. Dan is de termijn van de gesloten overeenkomsten met de vakbonden verstreken.

Tavares zegt in het Duitse Handelsblatt van 4 maart dat het afhangt van de situatie dan. "In de onderneming is er goed begrip van de zwakke punten. En we weten dat onze toekomst niet fantastisch zal zijn als we die zwakke punten niet oplossen." Tavares (tot voor kort de eerste luitenant van Carlos Ghosn bij Renault) wil in de toekomst gaan werken met de merken  Peugeot en Citroën en met DS als premiummerk. DS is tot dusver een submerk van Citroën maar dat moet zich ontwikkelen tot een premiummerk zoals Audi dat is binnen de Volkswagen Groep. "Audi heeft er dertig jaar voor nodig gehad , wij kunnen het in twintig jaar."  Tegelijkertijd moet het aantal modellen naar beneden. PSA brengt met veel verschillende typen ‘niet de juiste boodschap over naar de klanten’. Marktaandelen en hoge aantallen zijn voor Tavares geen doel op zich. "Die komen vanzelf als je concurrerend bent."
Met het oog op het aandeel van de Franse staat in PSA, zei hij het volgende. "De Franse staat stapt in Peugeot Citroën als een normale investeerder en heeft dezelfde interesses als de andere grote aandeelhouders Dongfeng en Peugeot. De regering wil dat wij waarde creëren." (bron: Handelsblatt)