‘’We houden het momentum aan de gang en groeien in alle regio’s,” aldus Ola Källenius die in de bestuursraad verantwoordelijk is voor marketing en sales. Mercedes-Benz kon zelfs in Europa een sterke plus boeken, namelijk van 6,7 procent naar 43.160 auto’s. In Duitsland kwam de toename met bijna acht procent nog wat hoger uit terwijl de Britse markt voor het Duitse merk een groei van tien procent liet zien. In de VS werden ondanks de aanhoudende strenge winter toch 22.609 auto’s afgezet, een toename met 2,6 procent vergeleken met een jaar geleden.

Azië-Pacific blijft echter veruit de best presterende regio voor het merk met de ster. In China wist Mercedes-Benz met 42.128 nieuwe wagens liefst 57 procent meer te verkopen terwijl Japan daar met een groei van 53,3 procent niet ver voor onder deed. Mercedes-Benz is met het weliswaar bescheiden aantal van 5.059 verkochte auto’s het meest verkochte premium-merk op de Japanse markt.

Wat modellen betreft, begint vooral de vraag naar de E-Classe sterk toe te nemen. In februari werden weer ruim 40 procent meer van dit soort auto’s verkocht. Daarnaast doen ook de compacte modellen het goed met een toename van ruim een kwart.  

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding