Mercedes houdt opgaande lijn vast

Mercedes-Benz heeft de afgelopen maand 104.968 nieuwe auto’s afgeleverd. Dat is 16,5 procent meer dan een jaar geleden, waarmee Mercedes de opgaande lijn van januari in dezelfde mate heeft weten vast te houden.

‘’We houden het momentum aan de gang en groeien in alle regio’s,” aldus Ola Källenius die in de bestuursraad verantwoordelijk is voor marketing en sales. Mercedes-Benz kon zelfs in Europa een sterke plus boeken, namelijk van 6,7 procent naar 43.160 auto’s. In Duitsland kwam de toename met bijna acht procent nog wat hoger uit terwijl de Britse markt voor het Duitse merk een groei van tien procent liet zien. In de VS werden ondanks de aanhoudende strenge winter toch 22.609 auto’s afgezet, een toename met 2,6 procent vergeleken met een jaar geleden.

Azië-Pacific blijft echter veruit de best presterende regio voor het merk met de ster. In China wist Mercedes-Benz met 42.128 nieuwe wagens liefst 57 procent meer te verkopen terwijl Japan daar met een groei van 53,3 procent niet ver voor onder deed. Mercedes-Benz is met het weliswaar bescheiden aantal van 5.059 verkochte auto’s het meest verkochte premium-merk op de Japanse markt.

Wat modellen betreft, begint vooral de vraag naar de E-Classe sterk toe te nemen. In februari werden weer ruim 40 procent meer van dit soort auto’s verkocht. Daarnaast doen ook de compacte modellen het goed met een toename van ruim een kwart.  

Mercedes houdt opgaande lijn vast - Automobielmanagement.nl

Mercedes houdt opgaande lijn vast

Mercedes-Benz heeft de afgelopen maand 104.968 nieuwe auto’s afgeleverd. Dat is 16,5 procent meer dan een jaar geleden, waarmee Mercedes de opgaande lijn van januari in dezelfde mate heeft weten vast te houden.

‘’We houden het momentum aan de gang en groeien in alle regio’s,” aldus Ola Källenius die in de bestuursraad verantwoordelijk is voor marketing en sales. Mercedes-Benz kon zelfs in Europa een sterke plus boeken, namelijk van 6,7 procent naar 43.160 auto’s. In Duitsland kwam de toename met bijna acht procent nog wat hoger uit terwijl de Britse markt voor het Duitse merk een groei van tien procent liet zien. In de VS werden ondanks de aanhoudende strenge winter toch 22.609 auto’s afgezet, een toename met 2,6 procent vergeleken met een jaar geleden.

Azië-Pacific blijft echter veruit de best presterende regio voor het merk met de ster. In China wist Mercedes-Benz met 42.128 nieuwe wagens liefst 57 procent meer te verkopen terwijl Japan daar met een groei van 53,3 procent niet ver voor onder deed. Mercedes-Benz is met het weliswaar bescheiden aantal van 5.059 verkochte auto’s het meest verkochte premium-merk op de Japanse markt.

Wat modellen betreft, begint vooral de vraag naar de E-Classe sterk toe te nemen. In februari werden weer ruim 40 procent meer van dit soort auto’s verkocht. Daarnaast doen ook de compacte modellen het goed met een toename van ruim een kwart.