In de planning staat voor 2016 een Spider. In 2017 en 2018 volgen sedanversies en wagons van de Giulia en Alfetta (tenminste: volgens het Duitse AutoBild). De sedan van de Giulia moet concurreren met de 3-Serie van BMW, de Alfetta sedan met de 5-Serie. Verder zouden voor 2017 en 2018 nog twee suv-crossovers in de pijplijn zitten.

Alfa ontwikkelt een nieuw achterwiel- en vierwielaangedreven platform voor nieuwe modellen. Volgens Automotive News Europe zou het platform Giorgio heten. De voorwielaangedreven hatchbacks MiTo en Giulietta krijgen geen opvolgers, meldt AutoBild.

De herintroductie van het 104 jaar oude Alfa Romeo is samen met het luxe merk Maserati essentieel voor de plannen om in Europa in 2016 weer winstgevend te worden. Beide merken worden in Italië geproduceerd. Moeder Fiat wil voor Alfa Romeo een afzet realiseren van een half miljoen eenheden. In 2013 ging het om nog maar honderdduizend stuks maar Fiat heeft geen tijdschema genoemd.  Het moederbedrijf wil geen commentaar geven. Fiat zal op 6 mei de plannen voor de komende drie jaar bekendmaken.  

CEO Sergio Marchionne gokt op het sportieve merk Alfa Romeo, dat het wereldwijd gewenste profiel kan leveren – en massamerk Fiat niet. Anderzijds kan Alfa veel grotere afzetvolumes realiseren dan het exclusieve merk Maserati. Maar deze strategie is tot dusver met veel scepsis bejegend. Fiat kocht Alfa Romeo in 1986 maar slaagde er niet in het merk nieuw leven in te blazen. Eerder was er een plan om  Alfa in 2014 op een verkoopniveau van een half miljoen auto’s te krijgen. Maar dat streven is gaandeweg naar beneden bijgesteld, deels omdat de Europese automarkt door de crisis in een dip van zes opeenvolgende jaren raakte. Wat resteert is een merk met maar drie modellen en een slechte reputatie op het gebied van kwaliteit. De recentelijk geïntroduceerde 4C is overigens wel goed ontvangen.