Renault denkt de nieuwe sportwagen, die in de tweede helft van 2016 productierijp moet zijn, prima zelfstandig te kunnen ontwikkelen. Daarnaast heeft topman Carlos Ghosn twijfels bij de financiële kracht van Caterham en zijn er tussen beide autofabrikanten verschillen van inzicht over de opzet van de sportwagen, hetgeen reeds tot een half jaar vertraging in de ontwikkeling heeft geleid. Een en ander kan betekenen dat in de fabriek in Dieppe enkel de Alpine versie van de band zal rollen en dat Caterham zijn sportieveling in eigen beheer gaat bouwen. Insiders willen evenwel nog niet spreken van een definitieve breuk, al wordt wel erkend dat niet alles meezit. De partners hebben voor de 2 sportwagens de joint venture Societe des Automobiles Alpine Caterham (SAAC) opgericht. De ontwikkeling vindt plaats in de Alpine fabriek in Dieppe. Bij het project zijn 300 mensen betrokken. Het design van de 2 sportwagen wordt totaal verschillend en ook het motorvermogen is niet gelijk; alleen de basistechniek wordt gedeeld.

Bron: Autointernationaal