Volvo wil na 2020 ruim miljoen auto’s verkopen

Op de langere termijn – na 2020 – wil Volvo Cars jaarlijks meer dan een miljoen auto’s verkopen.

Topman Li Shufu heeft die ambitie uitgesproken in de Zweedse zakenkrant Dagens Industri.

De groei zal stapsgewijs gaan, te beginnen met een jaarverkoop van 800 duizend tegen 2020 Dat zou bijna het dubbele zijn van de verkopen in 2013. "Het doel voor de lange termijn is méér dan een miljoen auto’s", aldus Shufu. De groeicijfers moeten vooral komen uit de resultaten in China.

Volvo is sinds 2010 niet meer van Ford maar van de Zhejiang Geely Holding Group. Volgens Shufu ligt Volvo met zijn strategie op koers en dat komende discussies binnen de bedrijfstop een kwestie van "fine tuning" zullen zijn. Verder herhaalde hij dat Volvo meer marge moet maken op zijn activiteiten: van 1,6 procent afgelopen jaar naar acht procent op termijn. Dankzij betere verkoopresultaten en meer aandacht voor de kosten heeft het merk zijn operationele winst vorig jaar weten op te krikken naar  214 miljoen euro (2012: 48 miljoen).

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Volvo wil na 2020 ruim miljoen auto’s verkopen - Automobielmanagement.nl

Volvo wil na 2020 ruim miljoen auto’s verkopen

Op de langere termijn – na 2020 – wil Volvo Cars jaarlijks meer dan een miljoen auto’s verkopen.

Topman Li Shufu heeft die ambitie uitgesproken in de Zweedse zakenkrant Dagens Industri.

De groei zal stapsgewijs gaan, te beginnen met een jaarverkoop van 800 duizend tegen 2020 Dat zou bijna het dubbele zijn van de verkopen in 2013. "Het doel voor de lange termijn is méér dan een miljoen auto’s", aldus Shufu. De groeicijfers moeten vooral komen uit de resultaten in China.

Volvo is sinds 2010 niet meer van Ford maar van de Zhejiang Geely Holding Group. Volgens Shufu ligt Volvo met zijn strategie op koers en dat komende discussies binnen de bedrijfstop een kwestie van "fine tuning" zullen zijn. Verder herhaalde hij dat Volvo meer marge moet maken op zijn activiteiten: van 1,6 procent afgelopen jaar naar acht procent op termijn. Dankzij betere verkoopresultaten en meer aandacht voor de kosten heeft het merk zijn operationele winst vorig jaar weten op te krikken naar  214 miljoen euro (2012: 48 miljoen).

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding