Deutsche Post gebruikt deel Opel-fabriek Bochum

Deutsche Post wil op het terrein van de Opel-fabriek in Bochum een centrum voor pakketpost inrichten. Het zou zeshonderd banen moeten opleveren.

De productie van Opel personenauto’s in Bochum wordt aan het einde van dit jaar stopgezet. Maar voor delen van de Werk I in Bochum zijn nieuwe plannen: Deutsche Post wil een oppervlakte van twintig hectare gebruiken voor een pakketpostsorteercentrum. Er moeten vijftigduizend pakketten per uur worden gesorteerd. Er wordt een groot aantal miljoenen euro’s geïnvesteerd. Met de bouw van het pakketcentrum zal Deutsche Post zeshonderd banen scheppen.
Dat is goed nieuws voor de getroffen regio. In 2008 werd al de Nokio-fabriek gesloten en met Opel valt een tweede grote werkgever weg. Opel zal zich overigens niet volledig uit Bochum terugtrekken. In Werk III blijft een distributiecentrum behouden en die wordt zelfs uitgebreid. Hier investeert GM nog eens zestig miljoen euro en het aantal medewerkers wordt daar uitgebreid van 265 naar zevenhonderd. Maar de sluiting van de fabriek in Bochem gaat 3,3 duizend medewerkers hun baan kosten. Tweehonderd van hen zouden naar een andere fabriek kunnen. Voor de rest werkt Opel aam afvloeiingsregelingen, opleidingen en omscholingen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Deutsche Post gebruikt deel Opel-fabriek Bochum - Automobielmanagement.nl

Deutsche Post gebruikt deel Opel-fabriek Bochum

Deutsche Post wil op het terrein van de Opel-fabriek in Bochum een centrum voor pakketpost inrichten. Het zou zeshonderd banen moeten opleveren.

De productie van Opel personenauto’s in Bochum wordt aan het einde van dit jaar stopgezet. Maar voor delen van de Werk I in Bochum zijn nieuwe plannen: Deutsche Post wil een oppervlakte van twintig hectare gebruiken voor een pakketpostsorteercentrum. Er moeten vijftigduizend pakketten per uur worden gesorteerd. Er wordt een groot aantal miljoenen euro’s geïnvesteerd. Met de bouw van het pakketcentrum zal Deutsche Post zeshonderd banen scheppen.
Dat is goed nieuws voor de getroffen regio. In 2008 werd al de Nokio-fabriek gesloten en met Opel valt een tweede grote werkgever weg. Opel zal zich overigens niet volledig uit Bochum terugtrekken. In Werk III blijft een distributiecentrum behouden en die wordt zelfs uitgebreid. Hier investeert GM nog eens zestig miljoen euro en het aantal medewerkers wordt daar uitgebreid van 265 naar zevenhonderd. Maar de sluiting van de fabriek in Bochem gaat 3,3 duizend medewerkers hun baan kosten. Tweehonderd van hen zouden naar een andere fabriek kunnen. Voor de rest werkt Opel aam afvloeiingsregelingen, opleidingen en omscholingen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding