Een andere doelstelling van topman Marchionne is de afzet met zestig procent te laten stijgen tot zeven miljoen eenheden in 2018. Men voorziet daarbij een winst van 8,7 miljard euro – in vergelijking met de 3,5 miljard in het afgelopen boekjaar nogal een toename.  Marchionne heeft dit gezegd tijdens een presentatie voor investeerders in het hoofdkwartier van Chrysler in Auburn Hills (Michigan). Het plan bestaat onder meer uit uitbreiding van het productaanbod en uit productieverhogingen bij de merken Alfa Romeo, Maserati en Jeep,  om er merken van te maken ‘die klanten aanspreken van Beijing tot Berlijn tot Boston’. "Vandaag (6 mei, red) leggen we alle stukken van de puzzel in elkaar. Het is een dapper plan dat op meerdere aspecten breekt met tradities uit het verleden", zei Marchionne. De belangrijkste onderdelen van het vijfjarige plan voor Fiat Chrysler zijn: uitbreiding in de premiummarkt, nieuwe aandacht voor het merk Fiat buiten Europa, in het bijzonder in Latijns-Amerika en China, bijna een verdrievoudiging van de afzet van Jeep, schaalgroottevoordelen door gebruik van maar drie platforms en het vrijwel volledig wegwerken van de schuldenlast van 9,7 miljard euro. Overigens zal Marchionne twee jaar langer aanblijven dan eerder werd verwacht.
Fiat

Bij Fiat moet de afzet omhoog van 1,5 miljoen (in 2013) eenheden naar 1,9 miljoen in 2018. Men verwacht dat de afzet van het merk in Europa nagenoeg stabiel zal blijven op zevenhonderdduizend stuks. "We zijn ons ervan bewust dat Fiat een grote historie heeft in Europa maar dat de zaken veranderd zijn. En in Latijns-Amerika hebben we vooral één doel: op kop blijven in Brazilië.

Jeep

De wereldwijde verkopen van Jeep moeten omhoog van een miljoen eenheden in 2018 naar 1,9 miljoen in 2018. De fabricage zal worden uitgebreid naar tien fabrieken in zes landen, inclusief Brazilië en China.

Fiat Chrysler in Noord-Amerika

De groep verwacht dat de afzet van de verkopen in Noord-Amerika zullen groeien van 2,1 miljoen eenheden in 2013) tot 3,1 miljoen in 2018.

Chrysler

De verkoopresultaten van het merk Chrysler moeten groeien van 350 duizend (in 2013) naar achthonderdduizend  in 2018.  Daarmee is het volume bereikt dat Chrysler in het verleden ook realiseerde, aldus het management. Voor Dodge wil men naar zeshonderdduizend stuks (was 596 duizend in 2013). En bij Jeep moet het aantal dealers wereldwijd groeien naar zesduizend (+28%).

Alfa Romeo

Alfa Romeo verkocht in 2013 nog maar 74 duizend stuks. En het plan voorziet in groei naar vierhonderdduizend stuks met de introductie van acht modellen in de periode 2015-2018 door een investering van vijf miljard euro. Men verwacht in 2018 in Noord-amerika honderdvijftigduizend stuks te kunnen verkopen.  Dat was vorig jaar nog nul. Alfa Romeo zou in protentie een winstmaker kunnen worden, zoals Audi dat is voor Volkswagen, door hogere prijzen te vragen dan voor de volumemerken Fiat,  Chrysler en Dodge.  Men wil nieuwe achterwielaangedreven en vierwielaangedreven auto’s ontwerpen en die bouwen in Italië. De huidige MiTo zal sneuvelen.  

Maserati

Maserati-verkopen zullen naar 75 duizend stuks stijgen in 2018, terwijl het er in 2013 iets meer dan vijftienduizend zijn geweest. De omzet van Maserati stijgt naar zes miljard euro (was 1,7 miljard in 2013). Maserati-baas Harald Wester zei dat een winstmarge in dubbele cijfers zal opleveren. Men wil een gamma van zes modellen en investeert twee miljard euro.

Ferrari

En last but not least: Ferrari heeft de sterke intentie om de productie in Italië te beperken tot zevenduizend stuks per jaar om ‘de exclusiviteit te waarborgen’.