‘’Toyota blijft erg slim omgaan met haar merk door er altijd voor te zorgen dat dat staat voor kwaliteit en waarde. Tegelijk voert Toyota een groene agenda door leider te zijn op het gebied van hybride,” aldus directeur Peter Walshe van Millward Brown tegenover Automotive News Europe. Hij vindt dat Toyota de enorme terugroepacties van de afgelopen jaren goed heeft gemanaged. ‘’De reputatie liep iets terug maar ze hebben de schade toch op een uitstekende manier binnen de perken weten te houden.”

Op de tweede plaats van de meest waardevolle automerken staat BMW met 25,7 miljard. Mercedes-Benz volgt dan met 21,5 miljard als derde en Honda is vierde met 14,1 miljard. De grootste stijger is Ford met een huidige merkwaarde van 11,8 miljard, 56 procent meer dan vorig jaar. Volgens Millward Brown slaagt Ford er zowel op het niveau van de plaatselijke dealer als op wereldwijde schaal goed in om aan individuele klantenverwachtingen te voldoen. ‘’De klanten waarderen Ford omdat ze het gevoel hebben dat dat merk dingen doet die goed voor ze zijn.”