Wat de winstmarge (winst vóór rente en belastingen – EBIT) betreft, wordt op vijf procent gemikt. Tegelijk plant de Duitse fabrikant de kwaliteit van zijn producten en de tevredenheid van zijn klanten en personeel verder te verbeteren. Dat en meer staat in Opel’s update van zijn ‘DRIVE!2022-strategie’, waarin het bedrijf zichzelf vijf doelstellingen oplegt.

Opel richt zich op drie strategische prioriteiten: modellen, merk en een verbeterde marktpenetratie. In totaal zijn 27 nieuwe modellen en 17 motoren gepland voor de jaren 2014 tot 2018. De tweede strategische prioriteit is imagoversterking. Opel wil ervaren worden als een emotioneel, toegankelijk en Duits merk. Het marktaandeel en de groeidoelstellingen vormen de derde prioriteit. Opel verwacht dat tegen 2022 zijn marktaandeel in Duitsland gestegen zal zijn van 7,2 tot 10 procent. In Europa (met inbegrip van Rusland en Turkije) streeft het bedrijf een stijging na van het marktaandeel: nu 5,8, straks acht procent. Tegen 2022 voorziet Opel – samen met zijn Britse zustermerk Vauxhall – de nummer twee te worden op de Europese markt van personenauto’s.