"Dacia is iets heel moois. General Motors is absoluut geen Dacia maar dit hele marktsegment met budget- en goedkope binnenkomer-auto’s is erg interessant. We moeten toch bewondering voor ze hebben,” aldus ceo Karl-Thomas Neumann van Opel, tegenover de Financial Times.
In het eerste halfjaar heeft Dacia – een dochter van Renault – in Europa 36 procent meer auto’s weten te verkopen terwijl Skoda op een plus van bijna twintig procent uitkwam. Bij Opel bleef de toename echter beperkt tot net acht procent. GM ziet daarin alle aanleiding om ’t zelf in het segment van goedkope auto’s te proberen. Dat zou de al tijden kwakkelende winstgevendheid van de Europese tak wat kunnen opvijzelen, hoopt Neumann. ‘’We zijn dan ook absoluut naar dat segment aan het kijken.” Een nieuw merk zou ook het gat kunnen opvullen dat wordt veroorzaakt door het wegtrekken van Chevrolet uit Europa. Op de aankondiging daarvan zijn de verkopen van Chevrolet in het afgelopen halfjaar al met de helft gedaald. (bron: Financial Times)

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding