Fisker had een fabriek in Delaware, een voormalige assemblagefabriek van GM.  Afgelopen februari kreeg Lu het failliete Fisker in handen via een veiling  waar hij 149 miljoen dollar betaalde voor de bezittingen van de fabrikant van de opvallende plug-in hybride auto’s. Lu is nu in de VS om zijn bedrijf onder de aandacht te brengen van belangrijke politici om steun te krijgen voor een nogal ambitieus reorganisatieplan. Hij moet de vele probleempjes in het ontwerp van de Fisker Karma onder controle krijgen om de auto opnieuw tot leven te kunnen wekken.

Op zijn reis door de VS bezocht Lu Guanqui de gouverneur van de staat Michigan, Rick Snyderat, op het hoofdkantoor van A123 Systems in Detroit. Vervolgens trof hij Jack Markell, de gouverneur van Delaware, de staat waarin van de assemblagefabriek van Fisker is te vinden in de stad Wilmington. De belangrijkste ontmoeting was die met vicepresident Joe Biden, aan wie hij heeft uitgelegd wat de plannen van Wanxiang zijn voor Fisker Cars – A123 batteries, de fabriek in Wilmington en de Noord-Amerikaanse markt.

Wanxiang zet 23,5 miljard dollar per jaar om door auto-onderdelen te verkopen. In de VS heeft Wanxiang een keten van toeleveranciers die assen, lagers en andere componenten maakt. Wanxiang America heeft gezegd dat het drie miljard dollar omzet genereert in auto-onderdelen maar ondanks dit feit blijft het bedrijf relatief onbekend. Dat kán veranderen wanneer Lu, die niet bepaald gewend is aan mislukkingen, zijn zin krijgt. (bron: AutoNews)