Oprichter Steph Call: ‘’Vrouwen oefenen bij zeker 80 procent van de aankopen van een auto daadwerkelijk invloed uit. We zijn uitstekend in winkelen, we weten perfect hoe we producten, prijzen en de kwaliteit moeten vergelijken. Wij weten meestal precies wat we willen en als de dealer ons dat niet biedt dan gaan we gewoon naar een ander.”’

Volgens de Foxy Lady Drivers Club hebben de meeste showrooms en dealers ‘nog altijd een erg mannelijk gevoel over zich’. ‘’Ik denk dat het tijd wordt dat ze meer aan de interesses en verwachtingen van mannen én vrouwen gaan denken.” Om gecertificeerd te worden, moeten dealers schriftelijk toezeggen dat ze vrouwen nooit te veel zullen rekenen maar ook niet ‘patronisen’ ofwel betuttelen. Ook moeten ze een regelmatig controlebezoek accepteren, waarbij dat ook niet altijd van te voren wordt aangekondigd. Verder zal de club speciaal letten op door vrouwen geschreven ‘reviews’ van een dealerbezoek, bepaalde auto of testrit. De dames letten echter ook op de aanwezigheid van andere certificaten zoals voor kwaliteitsgarantie of deskundigheid van het personeel.