‘Top of the list’ is BMW dat in ruim tien procent van alle zoekopdrachten als merk wordt ingevuld. Meest gezochte model is daarbij de BMW 3-serie. Tweede is Audi – vooral de A4 – met ruim negen procent, waarmee deze twee Duitse merken samen dus voor één op de vijf Britten op AutoTrader de voorkeur hebben.

Ook de volgende twee zijn Duits, Volkswagen en Mercedes. Pas op plaats vijf volgt Ford, waarvan een aantal modellen dan toch weer uit Duitse fabrieken komt. Daarna volgt Vauxhall ofwel het Britse Opel met Toyota, Land Rover, Honda en Nissan als andere merken in de Top Tien.

‘’Het verbaast ons niet dat de Duitse merken domineren,” zegt directeur research Nick King van AutoTrader UK. ‘’Er is alle reden waarom de BMW 3 Series steeds de lijst aanvoert, met de VW Golf en Audi A4 niet ver daar achter. Een combinatie van sterke positionering, kwaliteit en regelmatige updates van de modellen zorgt er voor dat mensen die een auto zoeken, of dat nu een nieuwe of een gebruikte is, meteen aan die merken denken.”