Het resultaat is vooral aan de Leon te danken. Het model pluste tot dusver 57,9 procent (115.700 in totaal); de stationversie werd 32.700 keer besteld. Ook de Alhambra laat een verkooptoename zien, van 21 procent, resulterend in zeventienduizend stuks tot op heden dit jaar. Seat-President Jürgen Stackmann: "Voor het tweede jaar op rij groeien we met meer dan tien procent. We verwachten deze trend in het vierde kwartaal te continueren."

Het Verenigd Koninkrijk droeg het meest bij aan de groei: 7.200 extra eenheden, tottaal 42.500 auto’s. Duitsland blijft de grootste markt, met 63.700 stuks tot dusver dit jaar (+11 procent), gevolgd door Spanje (52.000 eenheden, +13,1 procent). Ook in Nederland noteerde het merk een flinke groei: +20% (marktaandeel van 2,1 naar ruim 2,5).

Mexico blijft Seat’s nummer één markt buiten Europa, met 15.700 orders tot dusver dit jaar. De autoproductie in de fabriek in het Spaanse Martorell is gedurende januari t/m september met 12,5 procent toegenomen ten opzichte van afgelopen jaar. Om die reden heeft de fabrikant besloten meer dan zeshonderd extra werknemers aan te nemen en op productielijn 2 een derde shift te starten.