Mercedes stuwt winst Daimler

De Duitse autoproducent Daimler, moederbedrijf van Mercedes-Benz, heeft een sterk financieel kwartaal gedraaid. De operationele winst ging met ruim een vijfde (21 procent) omhoog, vooral dankzij een verdubbeling van de verkoop van vlaggenschip S-klasse van Mercedes-Benz.

De operationele winst kwam in het derde kwartaal uit op 2,79 miljard euro, ruim boven de verwachtingen van analisten. "Onze strategie werpt zijn vruchten af. Onze winstgevendheid neemt toe, wij kijken met veel vertrouwen naar de toekomst", aldus Daimler topman Dieter Zetsche in een toelichting.

Mercedes-Benz breidt het gamma van het topmodel S-klasse uit met sportievere en extreem luxe versies. Binnenkort zal het absolute vlaggenschip van de reeks worden geïntroduceerd, de Maybach uitvoering. Tegelijkertijd komen er ook steeds meer kleinere betaalbare modellen bij, zoals het compacte SUV-model GLA. Mercedes-Benz groeit daardoor momenteel harder dan zijn grootste rivaal BMW.

Daimler houdt vast aan de verwachting dat de operationele winst dit jaar "aanzienlijk" hoger uitkomt vergeleken met de behaalde 7,9 miljard euro vorig jaar. De onderneming streeft ernaar om Mercedes-Benz voor het einde van het decennium tot het bestverkopende premium automerk wereldwijd te maken. Dat was Mercedes-Benz al tot 2005. Maar nu moet de autofabrikant in dit segment concurrenten BMW en Audi voor zich dulden.

Mercedes stuwt winst Daimler - Automobielmanagement.nl

Mercedes stuwt winst Daimler

De Duitse autoproducent Daimler, moederbedrijf van Mercedes-Benz, heeft een sterk financieel kwartaal gedraaid. De operationele winst ging met ruim een vijfde (21 procent) omhoog, vooral dankzij een verdubbeling van de verkoop van vlaggenschip S-klasse van Mercedes-Benz.

De operationele winst kwam in het derde kwartaal uit op 2,79 miljard euro, ruim boven de verwachtingen van analisten. "Onze strategie werpt zijn vruchten af. Onze winstgevendheid neemt toe, wij kijken met veel vertrouwen naar de toekomst", aldus Daimler topman Dieter Zetsche in een toelichting.

Mercedes-Benz breidt het gamma van het topmodel S-klasse uit met sportievere en extreem luxe versies. Binnenkort zal het absolute vlaggenschip van de reeks worden geïntroduceerd, de Maybach uitvoering. Tegelijkertijd komen er ook steeds meer kleinere betaalbare modellen bij, zoals het compacte SUV-model GLA. Mercedes-Benz groeit daardoor momenteel harder dan zijn grootste rivaal BMW.

Daimler houdt vast aan de verwachting dat de operationele winst dit jaar "aanzienlijk" hoger uitkomt vergeleken met de behaalde 7,9 miljard euro vorig jaar. De onderneming streeft ernaar om Mercedes-Benz voor het einde van het decennium tot het bestverkopende premium automerk wereldwijd te maken. Dat was Mercedes-Benz al tot 2005. Maar nu moet de autofabrikant in dit segment concurrenten BMW en Audi voor zich dulden.