De verbintenis op het gebied van marketing zal een soortgelijke relatie vervangen die Daimler had met Ducati. Maar die Italiaanse motorfietsfabrikant werd (voor 860 miljoen euro) overgenomen door Audi. Zetsche ziet groot potentieel voor cross-marketing met MV Agusta, het motorfietsmerk dat inmiddels 75 kampioenschappen behaalde zowel bij de rijders als bij de constructeurs.  De profielen van klanten die een Mercedes AMG kopen en die MV Agusta motorfietsen kopen komen sterk overeen, zei Zetsche bij een bijeenkomst van Smart in Barcelona . Zetsche zei ook dat Daimler geen motorfietsfabrikant wordt en zal zich ook niet gaan bemoeien met welke motoren MV Agusta in z’n motorfietsen gebruikt.

Daimler heeft niets bekendgemaakt over de financiën me betrekking tot de aankoop van het aandeel in MV Agusta. Er zijn ook geen details vrijgegeven over de mogelijke synergetische effecten op het gebied van sales en marketing.  De motoren van MV Agusta zullen binnenkort ook worden verkocht in geselecteerde AMG Performace Centers. Er zijn wereldwijd ongeveer 250 van die AMG Centers.  MV Agusta bouwt motoren met een cilinderinhoud van 675 cc tot 1100 cc, met prijzen tussen de zevenduizend en achttienduizend euro in Italië. Het bedrijf MV Agusta heeft 260 mensen in dienst in Samarate bij Milan.