Dat meldt de Tijd. ‘We zien geen duidelijk economisch herstel in Europa en dat is onze markt’, zegt woordvoerder Rob Appels van DAF in Eindhoven. ‘Vervoerders gaan daardoor minder vlug hun vrachtwagenpark vernieuwen. Daarnaast is er een forse daling van de vraag naar West-Europese wagens vanuit Rusland. De roebel is op korte tijd met 40 procent gedaald waardoor WestEuropese trucks te duur zijn geworden’. Om al die redenen brengt DAF zijn productievolume terug van 164 naar 140 trucks per dag, waarvan 122 in Eindhoven en 18 bij Leyland Trucks in het Verenigd Koninkrijk.

De beslissing om volgend jaar een nieuwe lakstraat te bouwen in Westerlo een investering van 100 miljoen euro staat volgens Appels, volledig los van de beslissing om honderd jobs te schrappen. ‘De officiële bekrachtiging daarover is trouwens nog niet volledig afgerond’.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding