Renault komt met prijsbreker

Renault zal volgend jaar zomer in India een nieuwe, zeer goedkope personenauto lanceren. Die krijgt een prijskaartje van omgerekend 3.500 euro. Dat meldt de Franse krant Les Echos.

Renault wil het ontwerp later ook in Latijns Amerika op de markt brengen, met name in Argentinië en Brazilië. Ook overwegen de Fransen het goedkope model in Oost-Europa te gaan verkopen. Een besluit daarover valt begin 2015. Voor deze afzetregio zou de ‘volksauto’ dan gebouwd gaan worden in de Marokkaanse stad Tanger, waar Renault ook al een aantal modellen van dochter Dacia produceert.

Voor Indiase begrippen is een auto van 3.500 euro overigens niet eens heel goedkoop. Tata Motors kwam 6 jaar geleden al met de Nano, een kleine stadsauto die destijds omgerekend minder dan 2.000 euro kostte. Dat model werd evenwel geen groot succes. Mede door marketingblunders en zorgen over de veiligheid lieten de meeste Indiërs het wagentje links liggen. Zij gaven de voorkeur aan een echte auto, bijvoorbeeld een tweedehands Maruti die praktisch even duur was. Een soortgelijke ontwikkeling zagen we eind jaren vijftig in Europa, waar de Volkswagen Kever als occasion het einde betekende voor o.a. de Goggomobil. Renault verkoopt in India o.a. de Dacia Duster onder eigen label. Ook wordt er samengewerkt met alliantiepartner Nissan.

Bron: Autointernationaal

Renault komt met prijsbreker - Automobielmanagement.nl

Renault komt met prijsbreker

Renault zal volgend jaar zomer in India een nieuwe, zeer goedkope personenauto lanceren. Die krijgt een prijskaartje van omgerekend 3.500 euro. Dat meldt de Franse krant Les Echos.

Renault wil het ontwerp later ook in Latijns Amerika op de markt brengen, met name in Argentinië en Brazilië. Ook overwegen de Fransen het goedkope model in Oost-Europa te gaan verkopen. Een besluit daarover valt begin 2015. Voor deze afzetregio zou de ‘volksauto’ dan gebouwd gaan worden in de Marokkaanse stad Tanger, waar Renault ook al een aantal modellen van dochter Dacia produceert.

Voor Indiase begrippen is een auto van 3.500 euro overigens niet eens heel goedkoop. Tata Motors kwam 6 jaar geleden al met de Nano, een kleine stadsauto die destijds omgerekend minder dan 2.000 euro kostte. Dat model werd evenwel geen groot succes. Mede door marketingblunders en zorgen over de veiligheid lieten de meeste Indiërs het wagentje links liggen. Zij gaven de voorkeur aan een echte auto, bijvoorbeeld een tweedehands Maruti die praktisch even duur was. Een soortgelijke ontwikkeling zagen we eind jaren vijftig in Europa, waar de Volkswagen Kever als occasion het einde betekende voor o.a. de Goggomobil. Renault verkoopt in India o.a. de Dacia Duster onder eigen label. Ook wordt er samengewerkt met alliantiepartner Nissan.

Bron: Autointernationaal