De dealer lijkt van buiten al meer op een winkel voor dure kleding of exclusieve keukenbenodigdheden dan op een plek waar auto’s worden verkocht. Als je binnenkomt, word je niet meer direct bejegend door een verkoper in een strak pak die meteen al met z’n salespraatje begint.

Bij Elms BMW Cambridge word je verwelkomd door een zogenaamde Product Genius – naar het voorbeeld van Apple – die met een tablet in de hand je graag alle in and outs van de auto, de uitrusting en de opties uitlegt. Ben je echt geïnteresseerd, dan trek je je met een verkoper terug in een aparte ruimte. Daar wordt het hele verkoopverhaal met alle cijfertjes gepresenteerd op een groot scherm zodat je als klant niet meer hoeft te wachten tot de verkoper eindelijk z’n schermpje eens naar je toe wil draaien.

‘’Toen we besloten deze nieuwe showroom neer te zetten, zijn we uitgegaan van totale transparantie. We hadden ’t geluk dat BMW net bezig was met haar Future Retail programma,” aldus Steve Penman van Elms Cambridge BMW tegenover Automotive News Europe.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding