In Europa gingen de verkopen zelfs met 12,5 procent omhoog naar 1.464.611 auto’s, wat grotendeels te danken is aan het succes van de diverse Dacia-modellen en daarnaast de Clio en de Captur. Renault heeft daarmee haar aandeel op de Europese markt voor personen- en bestelauto’s met 0,6 procentpunt op kunnen voeren naar rond de 10 procent terwijl het voor bestelwagens alléén met ruim 14 procent marktleider is.

Dacia blijkt nog altijd een belangrijke rol te spelen voor de groep. Zo is Dacia nu het vijfde automerk in Frankrijk zelf, was de Sandero vorig jaar het best verkochte model op de particuliere markt in Spanje en is het goedkope merk ook in Groot-Brittannië net twee jaar na de introductie daar een groot succes. Verder meldt Renault onder meer dat de Clio vorig jaar de best-verkochte auto in Frankrijk was.

Het succes in Europa blijkt ook nodig om de inzakkende verkopen elders in de wereld op te vangen. Buiten ons werelddeel verkocht de Franse autogroep bijna zes procent minder voertuigen, waarmee het aandeel van Europa ook weer van 46 naar 50 procent werd opgevoerd. Wel kon Renault haar marktaandeel in Brazilië en Rusland, de belangrijkste buitenlandse markten, wat vergroten.