Pirelli 2014: meer winst, iets minder omzet

Pirelli heeft in 2014 een omzet gehaald van 6.018 miljoen euro, dat is 0,7 procent minder dan de omzet van 6.061 miljoen euro in 2013. De EBIT (winst vóór belasting en rente) bedroeg 838 miljoen euro, 6 procent meer dan de 784 miljoen euro in 2013. Dit blijkt uit het gepubliceerde jaarverslag.

Bandenactiviteiten

De omzet uit bandenactiviteiten bedroeg 6.008 miljoen euro, 0,4 procent lager dan de 6.030 miljoen euro in 2013. Het bandenvolume steeg evenwel met 2 procent. De EBIT steeg met 4,5 procent van 816 miljoen euro in 2013 tot 853 miljoen euro in 2014.

Premium banden

De groei deed zich vooral voor in Europa, Noord-Amerika en Azië. In Rusland werd winst gemaakt in tegenstelling tot 2013, toen het resultaat nog negatief was.

Het segment premium banden liet een beter dan verwachte groei zien met een volume dat met 17,7% toenam.

Pirelli heeft voor 2015 als doelstelling een EBIT van 930 miljoen euro. De omzet moet volgens de doelstelling stijgen met 6 procent en het volume met 3 procent.

Bron: Autobandenportaal

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Pirelli 2014: meer winst, iets minder omzet - Automobielmanagement.nl

Pirelli 2014: meer winst, iets minder omzet

Pirelli heeft in 2014 een omzet gehaald van 6.018 miljoen euro, dat is 0,7 procent minder dan de omzet van 6.061 miljoen euro in 2013. De EBIT (winst vóór belasting en rente) bedroeg 838 miljoen euro, 6 procent meer dan de 784 miljoen euro in 2013. Dit blijkt uit het gepubliceerde jaarverslag.

Bandenactiviteiten

De omzet uit bandenactiviteiten bedroeg 6.008 miljoen euro, 0,4 procent lager dan de 6.030 miljoen euro in 2013. Het bandenvolume steeg evenwel met 2 procent. De EBIT steeg met 4,5 procent van 816 miljoen euro in 2013 tot 853 miljoen euro in 2014.

Premium banden

De groei deed zich vooral voor in Europa, Noord-Amerika en Azië. In Rusland werd winst gemaakt in tegenstelling tot 2013, toen het resultaat nog negatief was.

Het segment premium banden liet een beter dan verwachte groei zien met een volume dat met 17,7% toenam.

Pirelli heeft voor 2015 als doelstelling een EBIT van 930 miljoen euro. De omzet moet volgens de doelstelling stijgen met 6 procent en het volume met 3 procent.

Bron: Autobandenportaal

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding