Personeel VW krijgt 5.900 euro bonus de man

Alle 115.000 mensen die bij Volkswagen in vaste dienst zijn, ontvangen een winstuitkering van 5.900 euro. Dat is weliswaar 300 euro minder dan vorig jaar maar door de toename van het aantal werknemers komt de totaal uitgekeerde bonus op hetzelfde bedrag, rond de 680 miljoen euro, uit.

De gratificatie werd bekend gemaakt in het eigen tijdschrift van de VW-bedrijfsraad. Het dit jaar uit te keren bedrag ligt wel flink onder het record van 7.500 euro de man dat in 2011 werd betaald. De bonus is gekoppeld aan de winst bij de personenwagen-tak van Volkswagen, hoewel de bedrijfsraad wel wat bewegingsruimte heeft. "De werknemers van Volkswagen hebben vorig jaar onder moeilijke omstandigheden op verscheidene markten een sterke teamprestatie neergezet," aldus voorzitter Horst Neumann. Met de mededeling komt tegelijk een eind aan geruchten dat VW de eenmalige winstuitkering dit jaar over zou slaan omdat de rentabiliteitspositie achter blijft bij die van grote concurrenten als Toyota.

Personeel VW krijgt 5.900 euro bonus de man - Automobielmanagement.nl

Personeel VW krijgt 5.900 euro bonus de man

Alle 115.000 mensen die bij Volkswagen in vaste dienst zijn, ontvangen een winstuitkering van 5.900 euro. Dat is weliswaar 300 euro minder dan vorig jaar maar door de toename van het aantal werknemers komt de totaal uitgekeerde bonus op hetzelfde bedrag, rond de 680 miljoen euro, uit.

De gratificatie werd bekend gemaakt in het eigen tijdschrift van de VW-bedrijfsraad. Het dit jaar uit te keren bedrag ligt wel flink onder het record van 7.500 euro de man dat in 2011 werd betaald. De bonus is gekoppeld aan de winst bij de personenwagen-tak van Volkswagen, hoewel de bedrijfsraad wel wat bewegingsruimte heeft. "De werknemers van Volkswagen hebben vorig jaar onder moeilijke omstandigheden op verscheidene markten een sterke teamprestatie neergezet," aldus voorzitter Horst Neumann. Met de mededeling komt tegelijk een eind aan geruchten dat VW de eenmalige winstuitkering dit jaar over zou slaan omdat de rentabiliteitspositie achter blijft bij die van grote concurrenten als Toyota.