Valeo: meer omzet, brutowinst en ordervolume 2014

Bij toeleverancier Valeo scoorden in 2014 de omzet, het ordervolume, de geconsolideerde omzet, brutowinst en nettowinst scoren tientallen procenten hoger dan in 2013.

"Onze prestaties in 2014 bevestigen de uitstekende groeidynamiek van Valeo", concludeert CEO Jacques Aschenbroich. De toename (met 18 procent) van bijvoorbeeld het ordervolume is volgens hem te danken aan het verkoopsucces van innovatieve technologieën voor verlaging van de CO2-uitstoot en voor intuïtief autorijden.

Niet alleen de topman is blij, ook de aandeelhouders zullen dat zijn. Het concern stelt een stijging van het dividend voor van 29 procent, tot 2,20 euro per aandeel. De doelstelling voor 2015 is om een grotere groei van de omzet te bereiken dan de markt in de belangrijkste productieregio’s. Ook wordt gemikt op een lichte toename van de winstmarge (als percentage van de omzet) vergeleken met 2014. Dit alles vanuit de aanname  dat de wereldwijde autoproductie drie procent zal groeien – en in Europa met twee procent (uitgezonderd Rusland). Ook gaan de berekeningen uit van ongewijzigde grondstofprijzen en valutakoersen ten opzichte van de huidige situatie.

Valeo: meer omzet, brutowinst en ordervolume 2014 - Automobielmanagement.nl

Valeo: meer omzet, brutowinst en ordervolume 2014

Bij toeleverancier Valeo scoorden in 2014 de omzet, het ordervolume, de geconsolideerde omzet, brutowinst en nettowinst scoren tientallen procenten hoger dan in 2013.

"Onze prestaties in 2014 bevestigen de uitstekende groeidynamiek van Valeo", concludeert CEO Jacques Aschenbroich. De toename (met 18 procent) van bijvoorbeeld het ordervolume is volgens hem te danken aan het verkoopsucces van innovatieve technologieën voor verlaging van de CO2-uitstoot en voor intuïtief autorijden.

Niet alleen de topman is blij, ook de aandeelhouders zullen dat zijn. Het concern stelt een stijging van het dividend voor van 29 procent, tot 2,20 euro per aandeel. De doelstelling voor 2015 is om een grotere groei van de omzet te bereiken dan de markt in de belangrijkste productieregio’s. Ook wordt gemikt op een lichte toename van de winstmarge (als percentage van de omzet) vergeleken met 2014. Dit alles vanuit de aanname  dat de wereldwijde autoproductie drie procent zal groeien – en in Europa met twee procent (uitgezonderd Rusland). Ook gaan de berekeningen uit van ongewijzigde grondstofprijzen en valutakoersen ten opzichte van de huidige situatie.