Dat zei topman Norbert Reithofer in München bij de presentatie van de jaarcijfers, zo meldt Automotive News Europe. Het is voor BMW lastig aan kop te blijven, doordat het merk geen product heeft voor het segment van kleine auto’s – waarin de A1 van Audi figureert. "Er zijn intern altijd discussies over volumes. Ze eindigen steeds met de conclusie dat we geen marktaandeel kunnen weggeven. Maar dan moet er sprake zijn van een goede bijdrage aan de marge. Volume is niet alles. En het vasthouden van hetzelfde groeitempo is ook niet alles."
Zowel Audi als Mercedes zal BMW voor het einde van dit decennium inhalen, ze zijn al bezig de achterstand te verkleinen. In de eerste twee maanden van het jaar verkocht Audi meer auto’s dan BMW (zonder Mini), terwijl Mercedes de hoogste groeicijfers van de drie Duitse premiummerken liet zien. Marktanalysebureau IHS Automotive schat overigens in dat het merk BMW over het hele jaar genomen nog wel de grootste zal blijven. Met een verkoopresultaat wereldwijd van 1,82 miljoen auto’s blijft het concern nipt voor op Audi (1,7 miljoen stuks) en Mercedes (1,6 miljoen).

Bron: ANE/Reuters)