Over het eerste kwartaal zijn in Frankrijk daarmee bijna 7 procent meer auto’s verkocht dan in dezelfde periode in 2014. De Franse thuismerken doen het een stuk slechter met voor PSA een plus van 2,5 procent en voor de Renault-groep van iets meer dan drie procent. Binnen die laatste onderneming moest Dacia nu zelfs een terugloop met meer dan 12 procent incasseren.

Die goede resultaten voor de hele markt zijn voor het Comité des constructeurs Français d’automobiles (CCFA) reden haar voorspelling voor heel 2015 op te trekken naar minstens twee procent groei terwijl de organisatie eerst nog van een stabilisatie vergeleken bij 2014 uit ging. "De economie begint duidelijk aan te trekken, ons land is bezig aan het inhaalslag," zegt voorzitter Patrick Blain. Commercieel directeur Philippe Buros van Renault in Frankrijk durft overigens al te mikken op een toename met drie procent. 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding