Michelin neemt belang in grote online bandenverkoper

Michelin heeft een minderheidsbelang van 40% genomen in Allopneus SAS, een grote online bandenverkoper in Frankrijk, voor een bedrag van 60 miljoen euro.

7% marktaandeel

In 2014 verkocht Allopneus zo’n 3 miljoen banden in Frankrijk. Het bedrijf meldt een sterke groei en heeft momenteel een marktaandeel van 7 procent op de Franse markt. De Allopneus Group is opgericht door Didier Blaise en telt momenteel meer dan 200 werknemers. Volgens Michelin heeft het bedrijf de potentie om de leider te worden in e-commerce voor banden in Frankrijk.

Groeien

Met het minderheidsbelang van Michelin kan Allopneus volgens Blaise haar groei versnellen door de ondersteuning van de Michelin Group en haar assortiment vergroten vooral dankzij Michelin’s dochter Euromaster.

Michelin kan door het partnerschap met Allopneus haar online activiteiten uitbreiden. Het minderheidsbelang in Allopneus past in de strategie om haar online activiteiten te vergroten.

Bron: Autobandenportaal

Michelin neemt belang in grote online bandenverkoper - Automobielmanagement.nl

Michelin neemt belang in grote online bandenverkoper

Michelin heeft een minderheidsbelang van 40% genomen in Allopneus SAS, een grote online bandenverkoper in Frankrijk, voor een bedrag van 60 miljoen euro.

7% marktaandeel

In 2014 verkocht Allopneus zo’n 3 miljoen banden in Frankrijk. Het bedrijf meldt een sterke groei en heeft momenteel een marktaandeel van 7 procent op de Franse markt. De Allopneus Group is opgericht door Didier Blaise en telt momenteel meer dan 200 werknemers. Volgens Michelin heeft het bedrijf de potentie om de leider te worden in e-commerce voor banden in Frankrijk.

Groeien

Met het minderheidsbelang van Michelin kan Allopneus volgens Blaise haar groei versnellen door de ondersteuning van de Michelin Group en haar assortiment vergroten vooral dankzij Michelin’s dochter Euromaster.

Michelin kan door het partnerschap met Allopneus haar online activiteiten uitbreiden. Het minderheidsbelang in Allopneus past in de strategie om haar online activiteiten te vergroten.

Bron: Autobandenportaal