Magna koopt Duitse transmissiespecialist Gertrag

Het Canadese toeleverings- en assemblagebedrijf Magna International heeft de Duitse fabrikant van versnellingsbakken Getrag overgenomen. Magna betaalt de eigenaren van Getrag, de grootste onafhankelijke fabrikant van transmissiesystemen ter wereld, 1,75 miljard dollar.

Met de aankoop wil Magna International haar positie als hulp en toeverlaat van de grote autofabrikanten bij de ontwikkeling van brandstof-efficiënte auto’s verder versterken. Nog maar een paar dagen geleden nam de Amerikaanse fabrikant van turbochargers BorgWarner landgenoot Remy International over voor 950 miljoen dollar. "Een steeds groter deel van nieuwe auto’s wordt uitbesteed, vooral als het gaat om technologieën waar de toeleverancier veel ervaring mee heeft," denkt topman Don Walker van Magna.

Door de al jaren aanhoudende consolidatiegolf in de toeleveringsindustrie zijn veel specialisten zoals Bosch of Continental tegenwoordig meer winstgevend dan de grote autofabrikanten zelf. 

Magna koopt Duitse transmissiespecialist Gertrag - Automobielmanagement.nl

Magna koopt Duitse transmissiespecialist Gertrag

Het Canadese toeleverings- en assemblagebedrijf Magna International heeft de Duitse fabrikant van versnellingsbakken Getrag overgenomen. Magna betaalt de eigenaren van Getrag, de grootste onafhankelijke fabrikant van transmissiesystemen ter wereld, 1,75 miljard dollar.

Met de aankoop wil Magna International haar positie als hulp en toeverlaat van de grote autofabrikanten bij de ontwikkeling van brandstof-efficiënte auto’s verder versterken. Nog maar een paar dagen geleden nam de Amerikaanse fabrikant van turbochargers BorgWarner landgenoot Remy International over voor 950 miljoen dollar. "Een steeds groter deel van nieuwe auto’s wordt uitbesteed, vooral als het gaat om technologieën waar de toeleverancier veel ervaring mee heeft," denkt topman Don Walker van Magna.

Door de al jaren aanhoudende consolidatiegolf in de toeleveringsindustrie zijn veel specialisten zoals Bosch of Continental tegenwoordig meer winstgevend dan de grote autofabrikanten zelf.