Marktaandeel VW België zakt

Het marktaandeel van de merken uit de VW-stal is in België vorige maand gezakt van 24,5 naar 21,9 procent. VW en haar zustermerken konden minder profiteren van de sterke opleving van de Belgische automarkt dan de concurrentie.

De autoverkopen bij de zuiderburen schoten in november met 22 procent omhoog vergeleken bij een jaar eerder. Dat heeft zo goed als zeker te maken met de nieuwe fiscale regels die op 1 januari ingaan, hoewel autofederatie Febiac daar met geen woord over rept: "Met 36.329 inschrijvingen die opgetekend werden tijdens de voorbije maand november, laat de automarkt een vooruitgang van de inschrijvingen met 22,2% zien. Door deze zesde opeenvolgende maand van toename van de resultaten ten opzichte van verleden jaar, komt het totaal aantal inschrijvingen nu op 468.325 eenheden (+ 2,7%)," is alles wat Febiac meldt.

Marktleider Renault deed het nog aanzienlijk beter met een toename van liefst 66 procent. Dat was vooral te danken aan de populaire nieuwe modellen Kadjar en Espace, terwijl ook de compacte Clio en Captur het prima deden. Volkswagen wist nog altijd 10 procent meer auto’s aan de man te brengen terwijl het als bedrijfsauto populaire Audi een plus van ruim 17 procent kon noteren.

Marktaandeel VW België zakt - Automobielmanagement.nl

Marktaandeel VW België zakt

Het marktaandeel van de merken uit de VW-stal is in België vorige maand gezakt van 24,5 naar 21,9 procent. VW en haar zustermerken konden minder profiteren van de sterke opleving van de Belgische automarkt dan de concurrentie.

De autoverkopen bij de zuiderburen schoten in november met 22 procent omhoog vergeleken bij een jaar eerder. Dat heeft zo goed als zeker te maken met de nieuwe fiscale regels die op 1 januari ingaan, hoewel autofederatie Febiac daar met geen woord over rept: "Met 36.329 inschrijvingen die opgetekend werden tijdens de voorbije maand november, laat de automarkt een vooruitgang van de inschrijvingen met 22,2% zien. Door deze zesde opeenvolgende maand van toename van de resultaten ten opzichte van verleden jaar, komt het totaal aantal inschrijvingen nu op 468.325 eenheden (+ 2,7%)," is alles wat Febiac meldt.

Marktleider Renault deed het nog aanzienlijk beter met een toename van liefst 66 procent. Dat was vooral te danken aan de populaire nieuwe modellen Kadjar en Espace, terwijl ook de compacte Clio en Captur het prima deden. Volkswagen wist nog altijd 10 procent meer auto’s aan de man te brengen terwijl het als bedrijfsauto populaire Audi een plus van ruim 17 procent kon noteren.