‘VW nog jaar in ban van schandaal, elektrisch wordt speerpunt’

Volkswagen zal nog minstens een jaar lang kampen met de nasleep van het dieselschandaal dat in september aan het licht kwam. En elektrisch rijden wordt een speerpunt, zo zegt de nieuwe ceo Matthias Müller.

In een interview met het Duitse blad ‘Stern’ zegt hij  te hopen dat het merendeel van claims en rechtszaken eind 2016 is afgehandeld. Volgens de topman werkt Volkswagen  onder hoge druk aan de herstructurering die hij zelf in gang zette na het aan het licht komen van gesjoemel met de emissiewaarden. Ook heeft het bedrijf de handen vol aan het optuigen van strategische plannen voor de periode tot aan 2025. Volgens Müller worden die plannen volgend jaar geopenbaard.
Onder leiding van de nieuwe ceo is de omvang niet langer een doel op zich. Volkswagen hoeft in zijn ogen niet langer te jagen op de titel van ’s werelds grootste autofabrikant. Het concern moet worden omgetoverd tot een mobiliteitsbedrijf, met elektrisch rijden als speerpunt. (ANP)

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

‘VW nog jaar in ban van schandaal, elektrisch wordt speerpunt’ - Automobielmanagement.nl

‘VW nog jaar in ban van schandaal, elektrisch wordt speerpunt’

Volkswagen zal nog minstens een jaar lang kampen met de nasleep van het dieselschandaal dat in september aan het licht kwam. En elektrisch rijden wordt een speerpunt, zo zegt de nieuwe ceo Matthias Müller.

In een interview met het Duitse blad ‘Stern’ zegt hij  te hopen dat het merendeel van claims en rechtszaken eind 2016 is afgehandeld. Volgens de topman werkt Volkswagen  onder hoge druk aan de herstructurering die hij zelf in gang zette na het aan het licht komen van gesjoemel met de emissiewaarden. Ook heeft het bedrijf de handen vol aan het optuigen van strategische plannen voor de periode tot aan 2025. Volgens Müller worden die plannen volgend jaar geopenbaard.
Onder leiding van de nieuwe ceo is de omvang niet langer een doel op zich. Volkswagen hoeft in zijn ogen niet langer te jagen op de titel van ’s werelds grootste autofabrikant. Het concern moet worden omgetoverd tot een mobiliteitsbedrijf, met elektrisch rijden als speerpunt. (ANP)

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding