Sinds begin dit jaar verbeterde het marktaandeel tot 5,81 procent. Van januari tot en met november 2015 nam het aantal registraties toe met meer dan 38 duizend ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Opel slaagde erin de omzet in de loop van het jaar te vergroten in zo’n twintig Europese markten, waaronder Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Italië, Spanje, Frankrijk, Polen, Denemarken en ook Nederland. Bij ons werden van januari tot en met november 28.710 nieuwe Opels verkocht, tegen 25.884 in dezelfde periode vorig jaar. Opel was ook in november succesvol in ons land: het leverde 3.190 nieuwe Opels af, tegenover 2.383 exemplaren in dezelfde maand vorig jaar. Het betreft de totale automarkt, te weten personenauto’s en (lichte) bedrijfswagens.

Voor de gloednieuwe Astra (verkoop gestart in november) kwamen tot op heden 65 duizend orders binnen. De verkoop van Opels lichte bedrijfswagens groeide van januari tot en met november meer dan 25 procent in vergelijking met vorig jaar; de totale Europese markt voor dit voertuigsegment nam toe met tien procent. "Ons modellenoffensief werpt zijn vruchten af", stelt Peter Christian Küspert, Vice President Sales and Aftersales van de Opel Group. Volgend jaar volgt onder meer de Astra Tourer, een van de 29 nieuwe modellen tot 2020.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding