Autosalon Brussel trekt 555.000 bezoekers

Het zondag afgesloten 94e Autosalon van Brussel heeft ruim 555.000 bezoekers getrokken.

Autosalon Brussel trekt 555.000 bezoekers

Dat is weliswaar vier procent minder dan tijdens de record-aflevering van 2014 maar desalniettemin is autofederatie Febiac tevreden. "Het blijft een verbluffend aantal dat ons en de exposanten tot grote tevredenheid stemt. De omstandigheden waren niet gemakkelijk. De terreurdreiging noopte ons tot extra veiligheids- en controlemaatregelen en heeft vast ook wel een aantal bezoekers weerhouden om naar Brussel te komen. Onterecht trouwens, dankzij een aangepaste ontvangst- en controle-infrastructuur en door het inzetten van vele tientallen extra stewards en bewakingsagenten werd niet enkel de veiligheid en het comfort van elke bezoeker gegarandeerd maar waren wachttijden aan de ingang ook zo goed als onbestaande," aldus directeur-generaal Pierre Lalmand. Hij hoopt dat het salon ook het imago van Brussel heeft hersteld. "Maar in de eerste plaats hopen wij dat onze bezoekers overtuigd zijn geraakt van de inspanningen van de auto- en motorconstructeurs om steeds betere, schonere en veiligere voertuigen te bouwen."

Autosalon Brussel trekt 555.000 bezoekers - Automobielmanagement.nl

Autosalon Brussel trekt 555.000 bezoekers

Het zondag afgesloten 94e Autosalon van Brussel heeft ruim 555.000 bezoekers getrokken.

Autosalon Brussel trekt 555.000 bezoekers

Dat is weliswaar vier procent minder dan tijdens de record-aflevering van 2014 maar desalniettemin is autofederatie Febiac tevreden. "Het blijft een verbluffend aantal dat ons en de exposanten tot grote tevredenheid stemt. De omstandigheden waren niet gemakkelijk. De terreurdreiging noopte ons tot extra veiligheids- en controlemaatregelen en heeft vast ook wel een aantal bezoekers weerhouden om naar Brussel te komen. Onterecht trouwens, dankzij een aangepaste ontvangst- en controle-infrastructuur en door het inzetten van vele tientallen extra stewards en bewakingsagenten werd niet enkel de veiligheid en het comfort van elke bezoeker gegarandeerd maar waren wachttijden aan de ingang ook zo goed als onbestaande," aldus directeur-generaal Pierre Lalmand. Hij hoopt dat het salon ook het imago van Brussel heeft hersteld. "Maar in de eerste plaats hopen wij dat onze bezoekers overtuigd zijn geraakt van de inspanningen van de auto- en motorconstructeurs om steeds betere, schonere en veiligere voertuigen te bouwen."