De winst voor belastingen en buitengewone lasten kwam uit op 5,3 miljard vergeleken bij 3,8 miljard in 2014. In Europa maakte Fiat Chrysler 213 miljoen winst, dat is ruim vijf keer zo veel als in het voorafgaande jaar. Maar onder de streep daalde de winst echter met veertig procent naar 377 miljoen euro. Dat kwam grotendeels door de hoge kosten voor een reeks terugroepacties en de boetes die FCA in Amerika opliep omdat het bij die acties de nodige steken liet vallen. In het derde kwartaal moest het autobedrijf daarvoor 761 miljoen als buitengewone last afboeken. Daarnaast was nog eens 834 miljoen nodig voor een herstructurering van de fabrieken in de VS.
Fiat Chrysler verkocht vorig jaar alles bij elkaar 4,6 miljoen auto’s waarvan 1,2 miljoen Jeeps. Dat merk vormt steeds meer de basis onder de groei van de onderneming, mede door de introductie van de Renegade.
Op grond van de goede resultaten heeft topman Sergio Marchionne zijn verwachtingen voor de komende jaren naar boven bijgesteld. Hij gaat er nog steeds van uit in 2018 rond de zeven miljoen nieuwe voertuigen te kunnen afzetten. ‘’We hebben in minder dan twee jaar tijd een hoop weten te bereiken. Als dit proces is afgesloten, dan verkeren we in een veel betere positie dan vandaag de dag.”