De nettowinst ging met bijna 13 procent omhoog naar ruim 1,16 miljard euro. In volume werd 3,2 procent meer afgezet waarmee Michelin beter presteerde dan de bandenmarkt als geheel.

Michelin had vooral een goed jaar bij de banden voor personen- en bestelauto’s. In Europa werd in dit segment een groei van 4 procent bij nieuwe auto’s en van 3 procent bij vervangende banden gerealiseerd. In het vierde kwartaal versnelde die groei echter aanzienlijk.

Bestuursvoorzitter Jean-Dominique Senard:  "In 2015 zijn we geslaagd in de uitdaging om winstgevende groei te boeken en dankzij de kwaliteit van ons aanbod bij al onze activiteiten marktaandeel te winnen. Onze groei en onze rentabiliteit zijn belangrijk toegenomen. Voor 2016 en daarna zullen we onze inzet op vier terreinen versnellen: de kwaliteit van de dienstverlening aan onze klanten, vereenvoudiging van onze organisatie, uitbreiding van het digitale aanbod en verder verantwoordelijk maken van onze teams. De groep zit daarmee op het goede spoor."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding