Aston Martin gaat tweehonderd miljoen pond investeren in de fabriek in St. Athan in Glamorgan, in het zuiden van Wales. Het gaat in totaal duizend banen opleveren want de bestaande fabriek in Gaydon in Warwickshire gaat ook uitbreiden om de volgende generatie van sportauto’s te kunnen bouwen, namelijk de DB11 die dit jaar in de verkoop gaat. 
Dit besluit is verwelkomd als een oppepper voor de productie-activiteiten in het VK, na het intense debat dat ontstond over de mogelijkheden van Groot-Brittannië om investeringen aan te trekken als men ervoor zou kiezen uit de EU te stappen (Brexit). "Aston Martin is een iconisch Brits merk en de beslissing om hier te investeren, is een blijk van vertrouwen in onze economie", aldus minister-president Cameron in Financial Times. "Door onze economische kracht en gemakkelijke toegang tot de Europese markten, bloeit de automotive sector in het Verenigd Koninkrijk. Het is een van de grootste in Europa en een van de meest productieve. Aston Martin schept duizend nieuwe banen in Wales en in de West Midlands en dat is goed nieuws."
Aston Martin zoekt manieren om de toekomst financieel veilig te stellen. Het bedrijf (103 jaar oud inmiddels) maakte in 2010 voor het laatst winst en wil voor het eind van het decennium een cross-over op de markt brengen. Maar om een grotere auto te kunnen produceren moeten er wijzigingen worden doorgevoerd in de productiecapaciteit. Aston keek wereldwijd naar meer dan twintig locaties voor nieuwe productiefaciliteiten, inclusief de VS, Mexico, Oost-Europa en delen van het Midden-Oosten. Men overwoog ook diverse steden in het Verenigd Koninkrijk, waaronder Birmingham en Coventry.  Maar ceo Andrew Palmer heeft gezegd dat hij erg onder de indruk is van de kwaliteit, de kosten en het tempo van  het bestuur van Wales.
Aston Martin gaat volgend jaar z’n intrek nemen in de fabriek en de eerste auto zal in 2020 de fabriek verlaten.  Als de locatie in St. Athan eenmaal compleet is, kunnen er net zo veel auto’s worden gebouwd als in Gaydon, namelijk achtduizend stuks per jaar.  De nieuwe fabriek schept zevenhonderdvijftig banen plus nog eens ongeveer drieduizend in de toelevering.  De uitbreiding van Gaydon levert tweehonderdvijftig banen op, zegt Aston Martin. De locatie in St. Athan is sinds 1938 een basis geweest van de Britse RAF (luchtmacht) maar is door het ministerie van defensie ontmanteld.  Het is een trainingscentrum geweest voor  RAF-technici en het was een van de bases voor het onderhoud van de Vulcans, de bommenwerpers.

Bij Aston Martin in Gaydon werken achttienhonderd mensen. Gaydon is sinds 2012 de enige fabriek van Aston Martin nadat het merk de productie van de vierdeurs Rapide uit Oostenrijk terughaalde.  In Gaydon gaat ook de elektrische RapidE worden gebouwd.  (bron: FT)