De omzet steeg met zes procent naar 54,7 miljard. Daarvan was 37,5 miljard afkomstig van de automobieltak, vier procent meer dankzij een betere productenmix, hogere prijzen en volumegroei. 
Volgens topman Carlos Tavares (ex-Renault) is Peugeot Citroën in een recordtempo geslaagd met de bedrijfseconomische wederopbouw. ‘’Ik begroet deze collectieve overwinning die ons weer aan de race laat meedoen en het potentieel van PSA aantoont.” Als beloning voor hun bijdrage ontvangen alle vaste medewerkers van PSA Peugeot Citroën in Frankrijk een bonus van gemiddeld tweeduizend euro.
PSA heeft de eigen doelstellingen inzake de kasstroom en de winstmarge ruim gehaald. De groep realiseerde in 2015 een cashflow van 3,8 miljard euro, belangrijk meer dan het doel van 2,0 miljard voor de periode 2015-2017. De operationele winstmarge van de automobieldivisie kwam uit op vijf procent waar pas tegen 2018 twee procent was beoogd.   
PSA verwacht dat de automarkt in Europa dit jaar met twee procent zal groeien en met vijf procent in China. Voor Latijns-Amerika en Rusland voorspelt de groep echter een krimp van respectievelijk tien en vijftien procent. Het bedrijf heeft verder aangekondigd in april met een nieuw strategisch plan te komen als opvolger van Taveres’ geesteskind ‘Back in the Race’.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding