Volvo: 10 procent nieuwe auto’s elektrisch

Volvo Cars denkt dat op middellange termijn 10 procent van al haar nieuwe auto’s elektrisch of hybride is. Bovendien wil Volvo volgend jaar in Gothenburg een grote pilot met autonoom rijdende auto’s uitvoeren.

Volvo: 10 procent nieuwe auto’s elektrisch

Dat heeft CEO Håkan Samuelsson gezegd bij de presentatie van de jaarcijfers. Volvo Cars, onderdeel van het Chinese Geely, draaide vorig jaar een operationele winst van 6,6 miljard Zweedse Kronen, drie keer zo veel als in 2014. De operationele marge sprong daarmee van 1,6 naar 4 procent. Een goed resultaat, hoewel die marge nog altijd wel nog maar half zo hoog is als bij andere autofabrikanten in het premium segment, benadrukt Samuelsson. "Wij voeren een transformatieplan voor 11 miljard dollar uit met onder meer de ontwikkeling van onze eigen modulaire voertuig architectuur, een nieuwe serie motoren, wereldwijde productiecapaciteit en een volledig vernieuwd productenaanbod," vatte de CEO samen.

De persverklaring bevat ook informatie over de verschillende fabrieken. In Gent wordt in de niet te verre toekomst alleen nog de kleinere 40-serie gebouwd. De 60- en de 90-serie komen dan uit Torslanda in Zweden, de 60-serie ook uit een nieuwe fabriek in de VS terwijl de fabrieken in China zowel voor de binnenlandse markt als voor de export gaan werken. "We werken aan een wereldwijde industriële ‘foot print’ zodat we auto’s vooral daar bouwen waar we ze ook verkopen," aldus Samuelsson.

Volvo: 10 procent nieuwe auto’s elektrisch - Automobielmanagement.nl

Volvo: 10 procent nieuwe auto’s elektrisch

Volvo Cars denkt dat op middellange termijn 10 procent van al haar nieuwe auto’s elektrisch of hybride is. Bovendien wil Volvo volgend jaar in Gothenburg een grote pilot met autonoom rijdende auto’s uitvoeren.

Volvo: 10 procent nieuwe auto’s elektrisch

Dat heeft CEO Håkan Samuelsson gezegd bij de presentatie van de jaarcijfers. Volvo Cars, onderdeel van het Chinese Geely, draaide vorig jaar een operationele winst van 6,6 miljard Zweedse Kronen, drie keer zo veel als in 2014. De operationele marge sprong daarmee van 1,6 naar 4 procent. Een goed resultaat, hoewel die marge nog altijd wel nog maar half zo hoog is als bij andere autofabrikanten in het premium segment, benadrukt Samuelsson. "Wij voeren een transformatieplan voor 11 miljard dollar uit met onder meer de ontwikkeling van onze eigen modulaire voertuig architectuur, een nieuwe serie motoren, wereldwijde productiecapaciteit en een volledig vernieuwd productenaanbod," vatte de CEO samen.

De persverklaring bevat ook informatie over de verschillende fabrieken. In Gent wordt in de niet te verre toekomst alleen nog de kleinere 40-serie gebouwd. De 60- en de 90-serie komen dan uit Torslanda in Zweden, de 60-serie ook uit een nieuwe fabriek in de VS terwijl de fabrieken in China zowel voor de binnenlandse markt als voor de export gaan werken. "We werken aan een wereldwijde industriële ‘foot print’ zodat we auto’s vooral daar bouwen waar we ze ook verkopen," aldus Samuelsson.