Eén van de resultaten is de sluiting van de afdeling voor loopvlakvernieuwing van truckbanden eind 2017. Als reden hiervoor geeft Michelin de crisis in de loopvlakvernieuwing. Overcapaciteit in Europa heeft geleid tot 25% krimp in de productie tussen 2007 en 2015. Bij de sluiting zullen geen ontslagen vallen, aldus Michelin: "De 330 medewerkers krijgen werk in andere fabrieken in Clermont-Ferrand. Hiervoor ontvangen zij herscholing."

Tegelijkertijd zal Michelin tot 2020 90 miljoen euro investeren in de reorganisatie van haar divisie Michelin Group Engineering, met 2.400 medewerkers in de wereld. Hiervan werken er 1.100 in Frankrijk, waarvan 970 in Clermont-Ferrand. Voor hen zal een nieuwe Manufacturing Engineering (ME) eenheid worden gecreëerd in Clermont-Ferrand die zich gaat bezighouden met het globale management van de divisie. Door deze reorganisatie zullen 164 banen verdwijnen.

Tenslotte wil ook nog de serviceactiviteiten in Clermont-Ferrand versterken.