Wel is het zo dat er in de VS ruim zeven procent minder auto’s werden verkocht terwijl het merk Volkswagen zelf een beperkte daling met net een half procent moet melden. 

"De Volkswagen Groep en haar merken zijn het nieuwe jaar stabiel begonnen. In februari zagen we vooral in Europa een positieve ontwikkeling. In sommige regio’s blijft de situatie echter gespannen. Zo blijft de economische situatie in Brazilië nog altijd moeilijk," zegt hoofd Group Sales Fred Kappler van Volkswagen AG.

In Europa werden over twee maanden gezien bijna vier procent meer auto’s verkocht. In februari lag de toename echter al op bijna zes procent. Vooral in Duitsland en de zuidelijker Europese landen doet de groep momenteel goede zaken. De economische crisis in Rusland leidde daar echter de afgelopen maand tot een daling met 17 procent. In China lagen de verkopen op vrijwel hetzelfde peil als een jaar geleden.  

Wat merken betreft deed Porsche het het beste met over twee maanden gezien 35.100 verkochte auto’s, een toename met 13,5 procent. Skoda komt op een groei van 4,5 procent uit terwijl Audi bijna vier procent meer nieuwe auto’s kon verkopen. Bij SEAT lag de afzet op nagenoeg hetzelfde peil als begin 2015 terwijl VW zoals gezegd een daling met een half procent noteerde. Verder verkocht VW ook 67.000 bestelwagens, wat bijna zeven procent meer is.